Vuosikatsaus 2015
Vuosikatsaus 2015

Kiertokapulan järjestämä jätteenkuljetus

Kiertokapula järjestää jätehuollon ammattitaitoisesti ja monipuolisesti. Kuntien kanssa solmittavaan yhteistyösopimukseen sisältyy mm. kilpailutusta, laskutusta, asiakaspalvelua ja tiedottamista. Vuonna 2015 Kiertokapula järjesti jätehuollon viidessä omistajakunnassaan.

Toimivaa ja ystävällistä asiakaspalvelua

Kiertokapulan asiakaspalvelu vastaa kaikkiin Hausjärven, Hyvinkään, Mäntsälän, Riihimäen ja Valkeakosken järjestettyyn jätteenkuljetukseen liittyviin yhteydenottoihin (paitsi laskutusasioihin). Lisäksi asiakaspalvelun kautta hoidetaan noutopalvelu- ja vuokralavatilaukset koko toimialueella.

Kiertokapulan järjestämän jätteenkuljetuksen kokonaisuus siirtyi syksyllä neuvonta ja kuntapalvelut -yksikön tehtäväksi, eli myös kilpailutus, taksavalmistelu ja urakoitsijayhteistyö tehdään saman yksikön sisällä kuin asiakaspalvelu. Yksikön henkilömäärä lisääntyi muutoksen myötä yhdellä.

Järjestelmiä kehitetään koko ajan taustalla

Sähköinen asiakaspalvelu Asiakasnetti otettiin käyttöön syksyllä 2015. Alkukankeuden jälkeen palvelu on toiminut hyvin. Asiakkaat voivat tehdä kaikki materiaalitilaukset sekä nouto- ja lavapalvelutilaukset verkon välityksellä ympäri vuorokauden. Kuntaurakoiden asiakkaat näkevät jäteastiansa seuraavan tyhjennysajankohdan ja voivat kirjautua asiakasnumerollaan, muut voivat tehdä tilaukset kirjautumatta. Kuntaurakoiden palvelumuutokset voidaan myös tehdä Asiakasnetin kautta. Astiakoon muutokset, tyhjennysvälimuutokset, sopimuksen lopettaminen ja uuden asiakkaan liittyminen voidaan tehdä sähköisesti. Samoin isännöitsijät näkevät kaikkien isännöimiensä kiinteistöjen jätehuoltotiedot suoraan netistä.

Muutoksena aiempaan, koko toimialueen materiaalitilaukset tapahtuvat asiakaspalvelun kautta. Tarrat ja jätekatostaulut muuttuivat maksullisiksi, oppaat ovat edelleen maksuttomia.

Yhteistyöllä parempiin tuloksiin

Asiakaspalvelu lähetti vuoden vaihteessa tiedotteen jokaiselle Kiertokapulan järjestämän jätehuollon asiakkaalle. Tiedotteessa kerrottiin uusista taksoista ja muista vuodenvaihteen olennaisista asioista. Isännöitsijöille lähetettiin kolme uutiskirjettä ja säännöllisesti muuta sähköpostia.

Muita arjen yhteistyökumppaneitamme ovat koko toimialueen Jätelautakunta Kolmenkierron jätehuoltokoordinaattori ja palvelusihteeri, ympäristöviranhaltijat sekä tietenkin kuljetusyhtiöt. Jäteautojen kuljettajien kanssa ollaan päivittäin yhteydessä useaan kertaan molempiin suuntiin ja tarvittaessa ollaan yhteydessä myös kuljetusyhtiöiden työnjohtoon.

Kuljettajille järjestettiin syksyllä parin tunnin mittainen ajojen seurantaohjelmiston ja yhteisten käytäntöjen käyttökoulutus.