Tuusulan kunnan jätehuolto Kiertokapulan hoidettavaksi

Kiertokapula alkaa hoitaa Tuusulan kunnan seka-, kuiva- ja biojäteastioiden tyhjennystä sekä jätehuoltoon liittyvää asiakaspalvelua ja laskutusta 1.4.2017. Kiertokapulan usean vuoden kokemus ja vankka osaaminen järjestetyn jätehuollon hoitamisesta, johon kuuluu koko jätehuollon prosessin hoitaminen aina jätteenkuljetuksen kilpailuttamisesta sopimuksiin, asiakaspalveluun ja laskutukseen, takaavat toimivan jätehuollon. Kun kaupungin jätehuolto on keskitetty yhdelle toimijalle, pystytään jätekuljetukset suunnittelemaan logistisesti järkeviksi, jolloin esimerkiksi ympäristövaikutukset jäävät pienemmiksi. Yksi toimija takaa myös sen, että jokaisella kuntalaisella on samat palvelut, edut ja hinnat.

Tuusulan kunnan asuinkiinteistöille, vapaa-ajankiinteistöille sekä isännöitsijöille on lähetetty viikolla 12 postitse tiedote jäteastioiden tyhjennysrytmistä. Kilpailutuksen tuloksena sama kuljetusyhtiö kuin aiemminkin, Lassila & Tikanoja, jatkaa jäteastioiden tyhjennyksiä. Jatkossa kaikki jäteastioiden tyhjennyksiin ja laskutukseen liittyvät asiat hoidetaan Kiertokapulan asiakaspalvelun kautta. Seka- ja biojätteet aletaan kerätä samalla autolla, jossa on kaksi erillistä lokeroa. Kerättäessä jätteet samaan autoon vähennetään kuljetuksista syntyviä päästöjä verrattuna siihen, että jätteet kerättäisiin kahdella eri autolla

 Asiakaspalvelu kuntalaisten apuna

Tärkeä osa jätehuoltoa on myös asiakaspalvelu. Asiakkaiden käytössä on Kiertokapulan ammattitaitoinen asiakaspalvelu, josta asiakkaiden on helppo saada kuntakohtaista tietoa esimerkiksi jätemääräyksistä.

Jäteastioiden tyhjennykset tapahtuvat 31.3. asti entiseen malliin. Kuljetusliike on tehnyt joitain reittimuutoksia, jotka astuvat voimaan 1.4. Tämän jälkeen jäteastian tyhjennys tapahtuu uuden reitityksen mukaan, minkä vuoksi astioiden tyhjennysväli saattaa olla normaalia lyhyempi tai pidempi.

– Postitettavissa tiedotteissa on kerrottu, miten tyhjennykset hoidetaan jatkossa. Tiedotteessa olevat tiedot on hyvä tarkistaa huolella, koska vaihdettaessa toimijaa, asiakasrekisterissä saattaa olla joitain virheitä, kertoo Kiertokapulan palvelukoordinaattori Krista Palonen.

Laskutus tulee tapahtumaan kolmen kuukauden välein (touko-, elo- ja marraskuussa), suuremmissa kohteissa kuukausittain. Kiertokapula suosittelee asiakkaitaan ottamaan käyttöön e-laskun. Tämä onnistuu näppärästi verkkopankin kautta. Lisätietoja saa omasta pankista.

– Asiakaspalvelumme neuvoo kaikissa kiinteistökohtaisen jätehuollon asioissa, kuten tyhjennysväleihin, astiakokoihin, vuokra-astioihin ja kompostointiin liittyvissä asioissa. Asiakaspalvelumme tavoittaa numerosta 075 753 0010 (arkisin klo 8–15), sähköpostitse asiakaspalvelu@kiertokapula.fi tai nettisivuillamme osoitteessa www.kiertokapula.fi olevan Asiakasnetin kautta, Palonen toteaa.

Tervetuloa asiakkaaksemme!

Lisätietoja medialle antaa:
Krista Palonen
palvelukoordinaattori
krista.palonen@kiertokapula.fi
puh. 075 753 0041