Valitse sivu

Nurmijärven kunta on siirtänyt kuiva-, seka-, bio- ja muovipakkausjätteiden kilpailutuksen ja kuljetuksen Kiertokapulan vastuulle 1.3.2023 alkaen.

Jätehuollon muutoksesta on tiedotettu asiakaskirjeellä loka-, marras- ja joulukuussa. Nurmijärvellä on järjestetty tammi- ja helmikuussa kolme (3) neuvontatilaisuutta sekä yksi (1) Teams-neuvontatilaisuus, joissa asukkaat ovat voineet kysyä jätehuollosta. Kiertokapulan nettisivuilla on infosivu jätehuollon toiminnoista:
https://www.kiertokapula.fi/kiinteiston-jatehuolto/tietoa-nurmijarvelaisille/

1.3.2023 alkaen asuinkiinteistöt sopivat jätehuollosta Kiertokapulan asiakaspalvelun kanssa. Kiertokapula hoitaa myös laskutuksen. Kiertokapulan laskutuskumppanina toimii Ropo Capital. Ropon kanssa sovitaan esim. laskujen eräpäivien siirroista ja muista maksusuunnitelmien muutoksista.
Jätehuollon siirryttyä kunnan eli Kiertokapulan järjestämäksi, aiemmat jätteenkuljetussopimukset päättyvät, eikä niitä tarvitse erikseen irtisanoa.


Kooste kysytyimmistä kysymyksistä

Mitä jätekuljetuksia muutos koskettaa?

  • kuivajäte
  • sekajäte
  • biojäte
  • muovipakkaukset

Mitä muutoksia voi olla siirtymävaiheessa?
Jäteastian tyhjennysväli voi olla aiempaa pidempi johtuen uusista reitityksistä. Jos jäteastia täyttyy liian pitkän tyhjennysvälin takia, voi astian viereen jättää maaliskuussa yhden lisäsäkin veloituksetta.

Mistä tiedän, milloin jäteauto tulee?
Ensimmäisen tyhjennyspäivän voi tarkistaa Kiertokapulan Asiakasnetistä:
https://asiakasnetti.kiertokapula.fi/

Minulle ei ole toimitettu luvattua jäteastiaa, mitä teen?
Kuljetusalan lakon vuoksi muutama jäteastia (240 l) on toimittamatta. Astiat ovat nyt loppuneet Kiertokapulan varastosta ja seuraavaa lähetystä odotetaan. Mikäli tilattua astiaa ei ole toimitettu, asiakas voi jättää jätteensä poikkeuksellisesti jätesäkissä jätehuollolle varattuun tilaan.

Tervetuloa palveluidemme pariin!